PSA PEUGEOT CITROËNS SCR-TEKNOLOGITests viser, at PSA Peugeot Citroën BlueHDi teknologi reducerer NOx-emissioner meget effektivt.

Resultaterne bekræfter, at PSA Peugeot Citroën patenterede BlueHDi-rengøringssystem med SCR-teknologi er meget effektiv, og det reducerer NOx-emissionerne med op til 90 procent i dieselmotorer.

SCR-teknologi i kombination med reduktionsmidlet AdBlue reducerer udledningen af ​​kvælstofoxider (NOx) med op til 90 procent, hvilket betyder, at dieselmotoren NOx-emissioner falder i tråd med den tilsvarende benzinmotor. Samtidig bevarer dieselmotor fordelene ved 15 procent lavere kuldioxid (CO2) og 20 procent større brændstofeffektivitet. BlueHDi betragtes i bilindustrien og blandt andre interessenter som det mest effektive til at reducere nitrogenoxidemissioner.

I 2013 kunne PSA Peugeot Citroën lancere de første diesel modeller med BlueHDi og SCR-teknologi. Gruppen blev overbevist af SCR-teknologiens potentiale på et tidligt tidspunkt og investeret flere hundrede millioner på at udvikle det til alle dieselmotorer. I dag er PSA Peugeot Citroen over 100 patenter på BlueHDi teknologi og rensning system under konstant udvikling for at optimere både ydelse og omkostninger for den nye emission standard Euro 6.2, der træder i kraft i september 2017